سوله صنایع غذایی

سوله صنایع غذایی چرا از اهمیت بالایی برخوردار است ؟ از زمان های قدیم تا به کنون نگه داری از مواد غذایی در بین مردمان از اهمیت ویژه ای برخوردار بود که با روش های گوناگون نگه داری از مواد غذایی انچام می گرفت. امروزه برای نگهداری مواد غذایی از روش های مدرن تر استفاده می شود . یکی از این روش ها که بسیار رایج است ، ساخت سوله صنایع غذایی یا همان سوله مواد غذایی است.

در این مقاله به بررسی پارامتر های تاثیرگذار بر طراحی سوله مواد غذایی و قیمت آن پرداخته شده است. همچنین به سوالات مختلفی درمورد ساخت ،طراحی و نصب این نوع سوله ها خواهیم پرداخت. دقت داشته باشید اگر در زمینه طراحی یک سوله اصولی و استاندارد برای مواد غذایی خود بی تجربه هستید، می توانید از مجموعه سوله قشم کمک بگیرید. تیم طراحان و مهندسان سوله قشم همواره آماده هستند تا با دانش، تخصص و تجربیات ارزشمند خود، شما را در این مسیر یاری نمایند.

سوله صنایع غذایی

با توجه حساسیت هایی که در نگهداری از موادغذایی وجود دارد ، باید در طراحی و ساخت سوله آن نیز دقت بالایی انجام شود. . نکته مهم در مورد طراحی و اجرای فروشگاه های مواد غذایی باید توسط مهندسین و مهارت های فنی انجام شود. زیرا محصولات غذایی دارای حساسیت های خاصی هستند که اگر شرایط محیطی برای نگهداری آنها مناسب نباشد به مرور زمان خراب می شوند.

بیشتر بخوانید : برای کسب اطلاعات از ابعاد سوله استاندارد کلیک کنید.

در اغلب موارد طراحی و اجرای انباری یک طبقه است اما در این حالت دارای مساحت وسیع و ارتفاع بیش از 6 متر می باشد. گاهی برای نیاز یک مرکز یا یک واحد غذایی، انباری به شکل ساختمانی دو طبقه طراحی و اجرا می شود. برای سفارش پروژه سوله مورد نظر با در نظر گرفتن تمام جزئیات به سازنده اعتماد کنید.

ساخت سوله صنایع غذایی

شرکت سوله قشم در سال ۱۳۹۵ با اسم گروه مهندسی دژ قصر یار قشم(دقیق) شروع به فعالیت نموده است.از اهداف اولیه گروه اجرای فناوری های نوین ساختمانی از جمله سازه های فولادی و سوله های صنعتی سبک بوده است که به لطف پروردگار توانسته ایم پروژه های شاخص و با کیفیت بالا را اجرا نماییم . شما عزیزان می توانید برای ساخت سوله صنایع غذایی با پارامتر های مورد نظر خود با شماره ی 09172904700 تماس بگیرید.

نکات طراحی سوله مواد غذایی

سوله مواد غذایی در بین سوله هایی که امروزه در شهرهای مختلف ساخته شده اند بسیار حساس هستند. بنابراین طراحان این نوع سوله ها باید در زمان طراحی این سوله فاکتور هایی متفاوتی اعم از نور ، دما ، مواد به کار رفته در دیوار و سقف سوله ، استقامت و استاندارد بودن سوله و.. را درنظر بگیرند.در ادامه به بررسی نکات طراحی سوله صنایع غذایی خواهیم پرداخت .

1. نور سوله

سوله صنایع غذایی باید دارای میزان استانداردی از نور طبیعی خورشید را دارا باشد همچنین از طرفی چنین سوله ای باید به گونه ای طراحی شود که مواد غذایی و محصولات موجود در آن در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرند بنابراین باید به میزان نور وارد شده ی خورشید دقت کنید . توجه داشته باشید برای روشنایی بهتر سوله مواد غذایی می توانید از چراغ های کم مصرف استفاده کنید.

نکات طراحی سوله مواد غذایی

2. دمای سوله صنایع غذایی

بدون شک دمای سوله صنایع عذایی یکی از مهم ترین نکات طراحی سوله موادعذایی به شمار می رود . اگر دمای سوله گرمتر از حد استاندارد باشد، موا غذایی شروع به فاسد شدن می کند. علاوه بر این سردی بیش از حد در سوله باعث یخ زدگی و یخ زدن مواد غذایی می شود.تجربه نشان می دهد که دمای سوله مواد غذایی نباید از 15 درجه سانتیگراد بیشتر شود.

همچنین در طراحی این نوع سوله ها باید سازنده به فکر تهویه مناسب باشد چراکه با استفاده از تهویه می توان هوای گرم سوله را به بیرون منتقل کرد و جریان هوای مناسبی را در داخل ایجاد کرد.شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از سیستم تهویه مطبوع سوله به مقاله ی موجود در وب سایت سوله قشم مراجعه نمایید.

3. پوشش دیوار سوله صنایع غذایی

متریال هایی که برای دیوار سوله صنایع غذایی انتخاب می شوند، علاوه بر مرغوب بودن متریال باید این متریال در برابر شستشو نیز مقاومت باشد. همچنین مصالح به کار رفته در دیوار سوله نباید قادر به جذب حیوانات و انگل ها و حشرات باشد. استانداردهای زیادی برای متریال به کار رفته در پوشش دیوار سوله در نظر گرفته شده است که یکی از بهترین آنها UPVC است.

این مواد یکی از بادوام ترین مواد است و در برابر گرما، نور خورشید، تغییرات آب و هوایی، رطوبت و مواد شیمیایی بسیار مقاوم است. علاوه بر این، وزن مواد UPVC بسیار سبک است و به راحتی تمیز می شود. شایان به ذکر است که این موادر سازگار با محیط زیست هستند و قابلیت استفاده مجدد دارند.

4. مقاومت سقف سوله

علاوه بر دیوارهای سوله، پوششی که برای سقف شما در نظر گرفته می شود نیز یکی از نکات طراحی سوله مواد غذایی است . سقف سوله مواد غذایی باید در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله، طوفان، سیل، باران و برف بسیار مقاوم باشد. علاوه بر این، سقف سوله باید در برابر حوادث غیر منتظره مانند آتش سوزی مقاومت کند.

قیمت سوله صنایع غذایی

قیمت تمام شده ی ساخت سوله صنایع غذایی

طبیعتا بحث هزینه در هر زمینه ای مهم است و ساخت سوله صنایع غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای برآورد دقیق هزینه ای که باید صرف شود، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، طول، عرض و ارتفاع سوله نقش مهمی در ارزش آن دارد. همچنین مواد به کار رفته در ساخت صنایع غذایی بر ارزش آن تأثیر مستقیم دارد.

از سوی دیگر عوامل خارجی مانند شرایط اقتصادی، نرخ تورم، نرخ ارز و… و غیره. آنها بدون تأثیر بر ارزش سوله نیستند.به صورت کلی می توان موارد زیر را از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سوله صنایع غذایی دانست :

  • طول، عرض و ارتفاع سوله
  • ابعادی که برای دهانه سوله مواد غذایی در نظر گرفته شده است
  • نوع کاربری سوله مواد غذایی
  • ستون های سوله و ابعاد آن ها
  • میزان میلگرد و فولادی که برای اجرای سوله مورد نیاز است
  • فونداسیون سوله
  • پوشش سقف و دیوارهای سوله
  • محل احداث سوله مواد غذایی
  • نمای بیرونی سوله
  • بارهای وارده بر سوله و محاسبه دقیق آن ها
  • طبقات سوله
1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهی موجود نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *