ساخت سوله در چابهار

قبل از این که در مورد ساخت سوله در چابهار توضیحات کامل و جامع را ارائه دهیم بهتر است ابتدا کمی از سوله و ساختار آن بدانیم. سوله ها قدمت زیادی در سراسر دنیا دارد و در سال های اخیر کاربرد انواع سوله ها در ایران بسیار شده است. تاریخچه سوله و انواع آن در ایران قدمت چندان زیادی ندارد و در ابتدا کاربرد سوله تنها برای اسکان های موقت بود و یا در صنایع کشاورزی و دام پروری کاربرد داشت.

در حال حاضر پیشرفت علم مهندسی در تولید انواع سوله سبب شده است که این سازه صنعتی کاربردهای مختلفی پیدا کند. در صنایع بزرگ جهان در برای انواع کاربردها از سوله های مناسب استفاده می شود و ایران نیز به تبعیت از جهان به تولید و استفاده آن ها پرداخته است و انواع سوله بیشتر در بخش صنعت مورداستفاده قرار می گیرند.

طراحی صفر تا صد سوله در چابهار

شرکت سوله قشم با سابقه‌ای بیش از دو دهه در زمینه طراحی و اجرای سوله‌های صنعتی، آماده به خدمت رسانی به شما می‌باشد.از آغاز تا انتها، ما به شما وعده می‌دهیم که همراه شما در تمامی مراحل ساخت خواهیم بود. از ثبت شرکت و بدست آوردن مجوزهای لازم، تا طراحی، اجرا و تحویل سوله کلیه مسائل را بر عهده خواهیم گرفت تا شما بتوانید به راحتی و با اطمینان، ساخت و سازهای خود را آغاز کنید.

بیشتر بخوانید : برای کسب اطلاعات از طراحی صفر تا صد در بندرعباس کلیک کنید.

طراحی صفر تا صد سوله در چابهار

با استفاده از تجربه، تخصص و استفاده از مواد با کیفیت بالا، ما به شما سوله‌هایی را ارائه می‌دهیم که همچنان برای سال‌ها به شما خدمت خواهند کرد. اعتماد شما، سرمایه مهم ماست و ما برای حفظ آن هرگز از تلاش نخواهیم کاست.در ادامه به بررسی کامل مراحل صفر تا صد ساخت سوله در چابهار می پردازیم :

  1. ثبت شرکت:ابتدا باید یک شرکت مربوط به ساخت و ساز در چابهار ثبت کنید. این مرحله شامل انتخاب نوع شرکت، تهیه اسناد مورد نیاز و پرداخت هزینه های ثبتی است.
  2. مجوزهای فعالیت:بعد از ثبت شرکت، باید مجوزهای لازم برای انجام فعالیت‌های ساختمانی را از مراجع مربوطه دریافت کنید. این شامل مجوز ساخت، مجوز بهره برداری، و مجوزهای ایمنی و بهداشتی می‌باشد.
  3. نقشه برداری زمین:پس از دریافت مجوزهای لازم، نیاز است که زمین مورد نظر برای احداث سوله، به همراه نقشه برداری دقیق از ابعاد و موقعیت آن، مورد بررسی و اندازه گیری قرار گیرد.
  4. اجرای عملیات خاکی:در این مرحله، با استفاده از ماشین آلات مناسب، عملیات خاکی شروع می‌شود که شامل خرید و حمل خاک، تسطیح زمین و تخریب سازه‌های موجود می‌شود.
  5. اجرای فونداسیون:پس از انجام عملیات خاکی، فونداسیون سوله با توجه به نوع خاک و نیازهای ساختمانی طراحی و اجرا می‌شود.
  6. اجرای سازه فلزی:بعد از آماده‌سازی فونداسیون، ساختار فلزی سوله شروع به اجرا می‌شود که شامل نصب اسکلت فلزی و پایه‌های آن می‌شود.
  7. اجرای پوشش سقف:پس از نصب سازه فلزی، پوشش سقف سوله با استفاده از مواد مختلف از جمله فولاد و گالوانیزه شروع به نصب می‌شود.
  8. اجرای دیوارچینی:دیوارهای جانبی و پشتی سوله با استفاده از مواد مرغوب و با رعایت استانداردهای ساختمانی اجرا می‌شود.
  9. اجرای کف سازی بتنی:نصب کف سازی بتنی درون سوله با ریخته شدن بتن و تسطیح آن انجام می‌شود.
  10. اجرای محوطه سازی:در انتها، محوطه اطراف سوله شامل مسیرهای پیاده‌روی، پارکینگ و سبزیجات مورد نیاز ساختمان، آماده و به بهترین شکل ممکن ساخته می‌شود.

ساخت سوله در چابهار

همان طور که اشاره شد سوله ها در انواع و کاربری های مختلفی ساخته می شوند که شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید سوله در چه مواردی کاربرد دارد. از موارد استفاده سوله می توان به اشیانه هواپیما، انبار، سالن ورزشی، فروشگاه، دامداری و مرغداری اشاره کرد.

ابعاد سوله ها با توجه به نوع کاربری آن مشخص خواهد شد، این که چه مقدار فلز در تهیه اسکلت سوله استفاده شود با ابعاد سوله ارتباط مستقیم دارد. پیش از شروع به کار، ابعاد دقیق سوله مورد نظر توسط کارشناسان شرکت سوله قشم براورد خواهد شد. هر چه ابعاد سوله مورد نظر بزرگتر باشد اهن بیشتری برای ساخت اسکلت سوله به کار خواهد رفت و این موضوع باعث بالا رفتن هزینه ساخت سوله در چابهار خواهد شد که در ادامه مطلب جهت پایین امدن قیمت سوله با استفاده از ساخت سوله های خرپایی صحبت خواهیم کرد، پس در ادامه با ما همراه باشید.

سرعت بالای طراحی و ساخت سوله در کنار کیفیت بالای انجام کار از فاکتورهای مهمی است که یک شرکت سازنده سوله باید دارا باشد. اینکه در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین هزینه ساخت سوله در چابهار انجام شود برای مشتری اهمیت بالایی دارد. شرکت سوله قشم با در نظر داشتن تمامی این موارد همواره در خدمت صنعتگران و مشتریان عزیز بوده است. شما می توانید با کارشناسان شرکت تماس گرفته و از مشاوره رایگان جهت ساخت سوله ارزان در چابهار بهره مند شوید.

جهت مشاوره رایگان و آگاهی در مورد سازه مورد نظرتان با ما تماس بگیرید : 09172904700

امروزه سوله های سبک طرفداران بیشتری دارند. یکی از انواع سوله های سبک، سوله سبک صنعتی است که در موارد صنعتی کاربرد دارد. این سوله ها می توانند به عنوان کارخانه یا کارگاه های صنعتی مورد استفاده قرار گیرند.

طراحی چنین سوله هایی نیاز به محاسبات فنی خاصی دارد. هزینه نهایی چنین سوله هایی با طراحی اسکلت سازه و براورد مقدار اهن بکار رفته در ان تعیین خواهد شد.

براساس شرایط آب و هوایی، نوع کاربری، حجم کار و میزان تجهیزات معیار‌های مشخصی برای ساخت سوله تعیین شده است. برای سوله سازی در چابهار نیز می‌بایست با توجه به استاندارد‌های وضع شده، اقدام به طراحی، راه‌اندازی و اجرای سوله کرد.

زیرا آب و هوای چابهار گرم و مرطوب (شرجی) است و به همین دلیل مصالح مورد استفاده برای ساخت سوله باید متناسب با آب و هوای این منطقه تهیه شود. هدف از انجام این کار افزایش کیفیت کار قبیل زیرسازی، فونداسیون سوله، دیوار‌ها و پوشش سقف سوله است. به عبارت دیگر سازگاری سازه با شرایط آب و هوایی منطقه موجب افزایش بهره وری و کاهش ‌فرسایش سوله خواهد شد.

اهمیت ساخت سوله در چابهار

اهمیت سوله سازی در چابهار

همان گونه که می‌دانید گسترش صنعت در چابهار موجب افزایش ساخت سوله در این شهر گردیده است. علاوه بر این نزدیکی بندرگاه شهید کلانتری به این شهر موجب شده تا تمامی امکانات حمل، نگهداری و ذخیره انواع بار‌ها در بندرگاه و دیگر بخش‌های شهر صورت بگیرد. برخی از سوله هایی که در این شهر بنا شده است عبارتند از:

  • انبار‌های عمومی
  • انبار‌های تخصصی جهت نگهداری کالا به صورت مایع یا فله‌ای
  • سردخانه
  • انبار‌های کانتینری
  • آزمایشگاه
  • زمین ورزشی فوتسال
  • تولیدی پوشاک

به بیان ساده‌تر می‌توان گفت ساخت سوله در چابهار موجب افزایش عملکرد صنایع و همچنین پیشبرد اهداف تجاری و اقتصادی در این منطقه می‌شود، چرا که انجام فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و … بدون سوله و در هوای آزاد امکان‌پذیر نیست زیرا پرسنل و کارگران برای انجام کار در این واحد‌ها به یک محیط مناسب همراه با سیستم تهویه هوا نیاز دارند. که تحقق این امر تنها با ساخت سوله میسر خواهد شد.

ساخت سوله خرپایی در چابهار

بهترین نوع ساخت سوله در چابهار چیست؟

سوله سازی در چابهار بصورت خرپا :

سوله خرپایی سوله ای سبک است که با وجود سبکتر بودن نسبت به سایر انواع سوله ها ، از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردار است. همانطور که از نام آن پیداست اجزای اصلی این آن خرپاهای فولادی هستند. خرپا سازه ای است که اعضای آن به صورت مثلثی در کنار هم جمع شده اند.

انتخاب پروفیل‌های فولادی مورد استفاده برای ساخت نرده‌ها اغلب با ملاحظات فنی و میزان مقاومت مورد انتظار تعیین می‌شود، اما معمولاً با استفاده از ناودانی، گوشه‌ها به صورت پروفیلی ساخته می‌شوند. به همین دلیل، قیمت گل میخ می تواند تأثیر زیادی بر قیمت تمام شده سوله داشته باشد. شما می توانید جهت ساخت سوله خرپایی در چابهار با شماره 09172904700 در تماس باشید.

هزینه ساخت سوله در چابهار

خوشبختانه در چابهار ، بار برف نسبتا پایین بوده و فقط بار باد باید لحاظ شود. این موضوع باعث می شود، بتوان سوله را با وزن پایین تری  طراحی و با مقدار هر چه کمتر متریال اجرا کرد. وزن پایین سوله سازی در چابهار، موجب کاهش هزینه نهایی برای شما کارفرمای گرامی می گردد.

جهت مشاوره رایگان و توضیحات لازمه در مورد ساخت سوله ارزان در چابهار کافی است با ما در تماس باشید : 09172904700

برای مثال به جهت اطمینان از مقاومت سوله در برابر بار باد، لازم است بادبندها و مهاربند ها با روش مهندسی و درست اجرا شود. اگر سازه با یکسری اتصالات باد بند و مهاربندی، بصورت مهندسی طراحی بشه بدون افزایش وزن زیاد و بالابردن مقاطع اصلی در پایه ها و سقف ها میشه سازه را به صورت دلخواه طراحی و اجرا کرد. با این تفاسیر انتخاب اشتباه شیوه سوله سازی در چابهار شما را متحمل هزینه های اضافه خواهد کرد.

هزینه ساخت سوله در چابهار

عوامل موثر در تعیین قیمت اسکلت سوله

دهانه سوله همان عرض یا ورودی سوله است. از روی اندازه دهانه سوله می توان به وزن ان پی برد. هر چه اندازه دهانه سوله بزرگتر باشد وزن ان هم بیشتر خواهد بود. با بالاتر رفتن وزن سوله قیمت ان هم افزایش خواهد یافت. پس تا اینجا متوجه شدیم که ارتباط مستقیمی بین وزن سوله و اندازه دهانه ان وجود دارد.

البته نکته مهمی هم که وجود دارد این است که هر چه اندازه دهانه سوله بزرگتر باشد تعداد کاربری های ان هم افزایش پیدا خواهد کرد. سوله های با دهانه بزرگ می توانند در موارد متعددی مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین بالا بودن اندازه دهانه سوله جز مزیت های آن محسوب می شود. یکی از موارد مهمی که در مورد ساخت سوله های ورزشی وجود دارد این است که این سوله ها بدلیل اینکه فاقد ستون میانی هستند می توانند دارای دهانه بزرگتری باشند.

اینکه سوله قرار است چه نوع کاربری ای داشته باشد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شاید لازم نباشد سوله دارای دهانه بزرگی باشد و یا ابعاد ان بیش از حد لازم بزرگ باشد. پس در درجه اول تعیین نوع کاربری سوله از اهمیت ویژه ای برخوردار است

سوله سازی در چابهار

نکات مهم سوله سازی در چابهار

نکات مهم سوله سازی در چابهار بسیار جالب و راهبردی است که در این مقاله به آن اشاره می کنیم. اولین نکته در باره سوله سازی در چابهار این موضوع می باشد که به دلیل اینکه اغلب کاربری ها در این منطقه برای انبار می باشد می بایست این سوله ها با دهانه های بزرگ ساخته شوند.

هرچند که دهانه ۲۰ متر را هم جزء سوله های دهانه بزرگ حساب می کنیم اما دهانه ۲۰ متر هم در چابهار کوچک به حساب می آید زیرا به دلیل کابری آن که اکثراٌ انبار می باشد و خصوصیت انبار این است که اجناس مختلف با ابعاد های مختلف در آن دپو می شود ممکن است حتی دهانه ۲۰ متر هم مناسب این کاربری نباشد به همین خاطر حداقل دهانه پبشنهادی ما برای کارفرمایان چابهاری دهانه ۳۰ متر می باشد و این دهانه حتی تا دهانه ۷۰ متر هم قابل پیش بینی است. گفتنی است با توجه به نوع کاربری سوله دهانه ها متفاوت می باشد.

نکته دیگر که بسیار حائز اهمیت می باشد این است که این سوله ها نباید ستون میانی داشته باشند زیرا با دارا بودن ستون میانی، حمل و نقل و دپوی محصول بسیار سخت شده و هم وقت و انرژی بیشتری تلف می کند و هم احتمال مشکل در دپو و بارگیری  محصولات را به میان می آورد.

سخن پایانی

اگر شما تصمیم به ساخت سوله در چابهار دارید بهتر است مطالعاتی در زمینه طراحی و ساخت چنین سوله هایی داشته باشید. ما تمام تلاش خود را کردیم تا بتوانیم توضیحات لازم و مختصر برای این امر را در اختیار شما کارفرمایان گرامی بگذاریم.

طراحی و ساخت سوله باید به شرکت سازنده مجربی سپرده شود. توجه به اینکه شرکت سازنده سوله مورد نظر قبلا چه کارهایی را انجام داده از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می توانید با بررسی سوله های ساخته شده توسط شرکت سوله قشم به سطح کیفیت کار ما پی ببرید.

درصورتی که شرکت سازنده به جای طراحی سوله از کپی برداری استفاده کند می تواند ضرر زیادی به کارفرما وارد کند. چون محاسبات فنی هر سوله باید بصورت اختصاصی انجام شود و نمی توان از یک طرح برای چند سوله استفاده کرد. در صورت هر گونه اشتباه در مرحله طراحی، ساخت سوله با شکست مواجه خواهد شد.

جهت ساخت سوله در چابهار می توانید با کارشناسان شرکت سوله قشم تماس بگیرید و سوله مورد نظر خود را شرح دهید تا کارشناسان ما به صورت کامل شما را راهنمایی نموده و جهت انجام ساخت سوله مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند.

4.5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهی موجود نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *